Retur & Återbetalningar

Absolut! Här är ett tydligt och tryggt formulerat förslag på retur- och återbetalningspolicy anpassad för SynAssistans, där kunder köper ett visst antal samtalstimmar:


🟩 Retur- och återbetalningspolicy – SynAssistans

På SynAssistans strävar vi efter att ge dig en trygg och tillgänglig tjänst. Här hittar du vår policy kring återköp och ångerrätt:


Ångerrätt (privatpersoner)

När du köper samtalstid via vår hemsida har du som privatperson rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från köptillfället, enligt distansavtalslagen.

🔸 För att kunna ångra köpet får du inte ha använt någon del av tjänsten (t.ex. startat ett samtal).
🔸 Om tjänsten påbörjats (t.ex. att du ringt in och fått hjälp) anses tjänsten delvis förbrukad, och återbetalning görs endast för kvarvarande outnyttjad tid.


Ej nöjd – vill reklamera?

Om du är missnöjd med hur samtalet genomförts, ber vi dig kontakta oss inom 7 dagar. Vi bedömer varje fall individuellt och kan vid behov ersätta samtalstid eller återbetala delen av köpet.


Giltighetstid

Köpta timmar är giltiga i 6 månader från inköpsdatum, så att du har god tid att använda dem. Efter det förfaller eventuellt kvarstående tid och återbetalas inte.


Så begär du återbetalning eller ångrar köp

Skicka ett mejl till info@synassistans.se med:

  • Ditt namn

  • Ditt telefonnummer

  • Ordernummer

  • Kort beskrivning av ärendet

Vi svarar normalt inom 2–3 arbetsdagar.


🔒 Vi följer gällande konsumentskydd och behandlar alla ärenden med respekt.

🟦 Retur- och återbetalningspolicy – Kommuner & Företag

Denna policy gäller för organisationer, kommuner och företag som köper tjänster från SynAssistans.


Avtalsvillkor

Vid beställning av ett abonnemang eller timpaket via avtal gäller de specifika villkor som avtalats i respektive offert, inklusive pris, omfattning och giltighetstid.


Återbetalning & uppsägning

🔸 Tjänsten kan sägas upp med 30 dagars skriftlig uppsägning om inget annat avtalats.
🔸 Eventuellt outnyttjad samtalstid återbetalas inte efter påbörjad abonnemangsperiod, såvida inte annat skriftligen avtalats.
🔸 Om tjänsten inte levererats enligt överenskommelse, kan en proportionell återbetalning erbjudas efter individuell bedömning.


Fakturering & betalning

Fakturering sker enligt avtal, normalt månadsvis eller kvartalsvis. Betalningsvillkor är 30 dagar netto, om inte annat avtalats. Dröjsmålsränta utgår enligt räntelagen vid försenad betalning.


Kvalitetsgaranti

Vi strävar alltid efter högsta kvalitet. Om ni som kund upplever brister i leveransen av tjänsten, ber vi er kontakta er kontaktperson hos oss eller mejla kommun@synassistans.se så åtgärdar vi ärendet skyndsamt.


🧾 För mer information om våra avtalsvillkor och anpassade lösningar, kontakta oss direkt.
📩 kommun@synassistans.se